Sunday, August 16, 2009

percubaan kali pertama


16 august 09, 1.50pm, sunday- aih macam ni la nasib new blogger yang baru nak merangkak ke dunia karya maya ni, dulu aku bukan tak mau wat atau blajar wat blog tapi aku tak paham kenapa manusia nak susahkan diri untuk berkarya dalam blog macam ni,
klu nak luah idea ka, nak ulas buku ka leh ja guna microsoft word pastu save la, pastu baca la sendiri..
rupanya, masih ada lagi keutamaan yang leh kita dapat bla da ruangan khas ni,
so, sekarang aku dah create my own blog, tak kisah la tak dak follower pun, aku wat blog ni bukan tuk kumpul followers..
niat aku wat blog ni just nak luahkan apa yang aku nak kongsi dalam ni,
banyak lagi aku tak paham pasal blog ni, nak decorate pun tak lepas g..
kadang- kadang kita insan ni perlu diingatkan walaupun sebenaqnya kita tahu semua tu, tapi besa la manusia, dia ngaku dia tahu tapi sebenaqnya kesombongan menolak teguran orang lain dalam memperelokkan lagi peribadi kita,
eh napa plak tajuk ni yang aku masuk..
lupakan sejenak..
aku just terfikir tentang keindahan mawar berduri, mampukah kita menjadi sandaran pada gelaran tu?
tak palah, aku akhiri kalam aku dengan renungan buat wanita di sana jua untuk diri aku..selamilah kata- kata pujangga itu..
apakah ada pada kita? apakah mampu kita corakkan ukiran mawar berduri dalam kehidupan sebagai muslimah zaman ini?
wahai wanita pertahankanlah hatimu dari tawaran cinta yang murah?
cubalah mencari cinta ILLAHI biarpun sukar tapi sesunguhnya ia akan membahagiakan seluruh jiwa dan hidupmu,
TRUST INTO ALLAHU RABBI

1 pendapat:

skyjamil said...

berjaya juga aku upgrade kat template blog ni..alhamdullah, aku takkan persiakan masa aku kat blog ni, insyallah kita leh sesama share kat ruangan ni

Post a Comment

syukran kasiran